tirsdag den 27. maj 2014

Om at stå ved en skillevej…

Der har været ret så tavst herinde, siden jeg begyndte på mit nye arbejde, og det er der sådanset en ret naturlig forklaring på: Udover at jeg fik nye arbejdsopgaver og længere arbejdstid, så fik jeg også lige en gang ondt i halsen/forkølelse/hoste, som jeg måtte bruge voldsomt lang tid på at komme af med.

Mit nye job er super fedt! Der er mere borgerkontakt, masser af koordinering og endnu flere super søde kollegaer! Men jeg kan virkelig også mærke det alt sammen på mit overskud, både hvad angår kost og træning. Der er blevet fortæret ualmindeligt store mængder slik, brød og kage - og i weekenderne har der været sociale ting, hvor der også er blevet guffet løs. Jeg har nydt det hele og jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund – det ér fantastisk at have weekender uden opgaver, faglitteratur og ansøgninger. Men mit overskud, det er eddermame gået sig en tur.

Nu sidder jeg så og overvejer, om det er realistisk at jeg nogensinde bliver min mave kvit, bliver strammet op og alt det der. Når jeg kigger på flotte kjoler, så er det lidt trist at tænke på, at jeg aldrig kommer til at kunne have sådan en på. Men det er latterligt, for jeg ER ikke en kjolepige – eller kvinde er vel snarere den rette betegnelse. Jeg GIDER ikke at barbere ben, så ofte som det kræver, og de er fyldt med flere år gamle skrammer, fordi de i min alder ikke kun varer en sommer men nærmere et halvt eller helt årti.

Samtidig, så har jeg jo forsøgt mig med vægttab 117 gange før på præcis samme måde. Men denne gang ER det hårdere. Jeg er mere sulten og det er sværere at holde sig på under 1400 kcal. Min kæreste påstår hårdnakket, at han kan lide mig som jeg er (han er en freak of nature!) så måske skal jeg bare stille mig tilfreds med at være tyk?

Men jeg ER også bange. Jeg dur ikke til 117 forbud, og jeg er bange for at jeg først for alvor bliver tyk, hvis jeg stopper med at tælle kalorier. Så bliver det vel ENDNU sværere at styre mig.

Noget af det, som jeg overvejer er at skifte center – igen! Jeg ELSKER mit lille bitte center, hvor man hilser på hinanden, og hvor der kun kommer kvinder. Men pladsen er trang, der er ikke så mange øvelser og de fleste af dem er lavet med hydraulik og altså uden tung vægt på. Forstå mig ret, jeg ville ikke kunne lave de der vilde og voldsomme øvelser, som nogen gør, men jeg kan jo se, at det er det der giver resultaterne.


Jeg tror at konklusionen this far må være, at jeg går i tænkeboks i forhold til, hvad jeg vil med den her sundere livsstil... Hvis der sidder nogen og læser med, som har nogen gode erfaringer må I meget, meget gerne dele dem med mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar